tisdag 7 februari 2012

Snart åker vi!

Imorgon smäller det! ... eller förhoppningsvis inte, vi hoppas på en lugn och trygg flygresa till de södra delarna av världen. Än så länge är alla alternor friska och humöret är på topp, även fast vi alla har lite blandade känslor.

Det kommer att bli en fantastisk resa, men samtidigt en väldigt stor utmaning. Vi ska besöka kulturer som vi aldrig har varit i kontakt med tidigare och leva på ett sätt som vi inte är vana vid. Vi kommer att se platser och miljöer som vi aldrig har kunnat föreställa oss och möta människor som vi kommer fästa oss vid och inte vilja lämna. Jag är övertygad om att dessa veckor utomlands kommer att kunna förändra oss, öppna våra perspektiv och vi kommer att ha lärt oss mycket när vi väl sätter foten på svensk mark igen.

Min förhoppning är att denna resa ska bli minnesvärd och betydelsefull på ett positivt sätt, så att jag kan se tillbaka på den med glädje och dra nytta av de erfarenheter den har gett mig. Jag hoppas att det ska vara värt pengarna och att jag inte ska behöva ha magsjuka på grund av en onödig bakterie eller ligga i koma för att jag blivit biten av en orm som gillade mina converse lite för mycket. Jag ber Gud om beskydd och vågar gå i tro att han faktiskt skyddar oss där vi går fram. Jag tror att Gud kommer leda oss längs vägen och jag förväntar mig att han ska hjälpa oss att göra resan till vår livs resa - en fantastisk upplevelse!

P.s. Byter bakgrundsbild så att ni bättre ska få en känsla på hur jag har det under tiden jag är borta. Jag ska försöka skriva så mycket jag kan under resan, men jag kan inte lova att det blir mycket, och kanske inte förrän vi är i Sydafrika, alltså om tre veckor ungefär... så då vet ni...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar