tisdag 28 juni 2011

Projektet goes on

Funderar och funderar över hur många exemplar av min sagobok som jag ska låta trycka upp...

"Bara" 100 känns ju ganska safe, det skulle jag nog kunna få sålt. Men om jag trycker 200 blir priset för varje bok billigare, och då är det kanske lättare att sälja... Men eftersom jag måste ta alla risker och själv köpa de som inte blir sålda känns det ändå lite riskabelt med en upplaga på 200 exemplar. Fast då kan man ju kanske sälja lite här och lite där i framtiden, fast vem vill dra runt på 100-200 likadana böcker?

Måste nog fundera ett slag till. Dåligt att jag var tvungen att ha färgbilder, annars hade det ju varit lättare (billigare). Men illustratörens bilder kommer inte till sin rätt i svartvitt, så det alternativet är uteslutet. Aja, än så länge vet jag ju inte ens hur många sidor det blir, så vi får väl se vad som händer, vad prisförslagen blir. Men det är många tuffa beslut som ska tas när man ska ge ut sin egen bok!

Det är verkligen spännande det här, om några månader kanske jag har min första bok ute i affärerna! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar