söndag 27 maj 2012

Ett steg närmare drömmen

Har haft en riktigt bra avslutande vecka med bibelklassen i det underbara sommarvädret. Vi har haft en fest med midsommartema och spenderat några varma dagar på Bunn. I fredags hade vi skolavslutning i Hovslätt pingstkyrka och det var mycket vackert och mycket trevligt. Lite blandade känslor, men jag känner mig ändå nöjd med året som gått. Det är slutet på en era, men nu väntar nya, storslagna äventyr med fröken Westerberg.

Kan meddela att jag blivit antagen till författarlinjen på Sörängens folkhögskola nu och även fått en plats på internatet! Ett steg närmare min dröm att få arbeta med böcker. Så nu står jag inför ett år i Nässjö, i ett litet rum, på en liten men mycket estetisk skola där jag hoppas att jag ska kunna utveckla ett fenomenalt skrivande. Jag kommer att försöka blogga lite mer, eftersom jag förhoppningsvis kommer ha lite mer tid för sånt när pojkvännen stannar kvar i Jönköping. Nära-förhållande i all ära, men jag tycker minsann att distans-förhållanden kan vara minst lika värdefulla för relationen. Det ger en tillfälle att tänka mer på vad man själv vill göra i sin vardag och friheten har lite lättare att infinna sig. Dessutom är det ju rätt så härligt att få sakna någon också, även om det gör ont i hjärtat ibland.


1 kommentar: