söndag 6 maj 2012

Debuterande författare - på riktigt!

Hejsan!

Fullt upp har det varit de senaste veckorna och jag har inte riktigt hunnit stanna upp och reflektera särskilt mycket. Jag har haft mycket jobb på Lindgårdens äldreboende och arbetat mycket med olika skolprojekt.

En glad nyhet är dock att förlaget som kontaktade mig angående mitt manus förra året, men som det inte blev något av, har nu hört av sig igen. De frågade om de fick publicera en av sagorna i en barnboksantologi bestående av 15 olika berättelser av olika debuterande författare. Jag blev väldigt förvånad men självklart otroligt glad att de vill ha med min saga! I oktober kommer boken ut på marknaden så då kan man säga att jag blir publicerad på riktigt, av ett förlag som faktiskt vill ge ut något jag skrivit. Himla stolt jag är alltså. Blir en fin merit lagom till författarlinjen i höst.

Glöm inte att följa era drömmar, precis som jag gjort.

/Elin

2 kommentarer:

  1. Tack Elin för tipsen! Vet du att jag tror att jag har blivit väldigt inspirerad av att du skrivit och gett ut en bok. Mina egna skrivardrömmar kommer upp när jag läser om andras :)

    Jag får hålla ögonen öppna efter studiecirklar. Men en veckas skrivarkurs i sommar har jag faktiskt hittat, som jag ska söka.

    Och det där med författarlinje har jag faktiskt aldrig vetat om. Det skulle verkligen vara värt att kolla upp! Inte för i år, men något år framöver.
    Vad roligt att du ska gå den!
    Det är grymt att du följer dina drömmar Elin :) När du tror på dig själv inspirerar du andra att tro på dig själv. Vilken gåva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för de fina orden, Tove! Det värmer att jag kanske kan inspirera andra också, för det är något jag verkligen vill. Det finns en del ettåriga författarlinjer på folkhögskolor runt om i landet, så det är bara att hålla ögonen öppna. Hoppas det går bra med sommarkursen, jag har hört att sådana kan inspirera och hjälpa en rejält med att komma igång! :)

      Radera