tisdag 21 december 2010

Drömmar som slår in

Jag fick ett telfonsamtal idag och det var inte vilket telefonsamtal som helst. Det var en snubbe från Lindskog Förlag som ringde. De är intresserade av att eventuellt ge ut min bok. FATTAR NI VAD JAG SÄGER!? Det här är ju hur stort som helst! Han sa att han hade läst mina sagor med förtjusning och tyckte också att de påminde lite om H. C. Andersens sagor. Tänk att bli jämförd med honom! Han tyckte att idéerna till sagorna var väldigt intressanta och skulle även passa i skolor som undervisningsmaterial. Dock tyckte han att en del av  sluten skulle kunna bearbetas, och det måste jag nog hålla med om. Han skulle nu ta och läsa igenom dem igen och skicka ett mail till mig där han skriver lite mer detaljerat om vad han tycker. Sedan får vi ta det därifrån.

De har ju inte lovat något än och självklart vet jag ju att de fortfarande kan säga nej, men inser ni vad stort detta är!? Det är ett stort steg mellan att ha skrivit en bok och att skicka in manuset till förlag, till att någon faktiskt ringer upp en och talar om att de är intresserade av att publicera den! Vilken bekräftelse liksom! Det kändes också helt sjukt att höra någon annan tala om det som jag har skrivit. Någon som man inte känner och någon som jobbar i branschen. Vem vet hur många manus han har läst och nekat tidigare? Men MIG ringde han upp för att han gillade MIN bok. Det som JAG SJÄLV har skrivit! Helt sjukt, helt sjukt... Jag kan knappt fatta, det är overkligt. Nu får vi bara hoppas på det bästa och hålla tummarna för min framtida författarkarriär.

Min dröm, min dröm kan faktiskt gå i uppfyllelse! 

3 kommentarer:

  1. Christoffer Fahlgren21 december 2010 kl. 17:30

    Grattis!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj! Helt galet häftigt!


    /pp

    SvaraRadera
  3. Ååå va kul!!:D är så glad för din skull. Hoppas man snart kan köpa din bok och få läsa för barnen på dagis.

    SvaraRadera