torsdag 16 december 2010

Touch a new day

Har precis kommit hem efter min gitarrdebut på fritidsgården Mysaks julfest. Ja, du läste rätt - gitarrdebut! Jag började ju spela akustisk gitarr förra årsskiftet och för en vecka sedan fick jag en förfrågan om att spela och sjunga på Mysak. Jag tackade ja, trots kort varsel, och lejde även mig trogna acckompanjör Linus att kompa med lite elgura, som ju är hans grej. Eftersom det var så nära inpå så valde vi tre låtar som jag redan kunde (han lär sig snabbare ^^), och en ny! Här är vår spellista - i ordningsföljd:

  • Touch a new day - Lena
  • Decembernatt (Halleluja) - Peter Jöback
  • What hurts the most - Rascal Flatts
  • White Christmas
Det gick faktiskt oväntat bra måste jag säga, bortsett från att jag på nåt vis lyckades presentera mig själv som Linus.. Tur att jag inte var lika förvirrad under spelandet och sången. 

Hur som helst var det en trevlig kväll och jag tackar även Cicci som gjorde den lite brightare! Och tack Helena som bjöd dit oss att spela, det är bara att höra av sig igen. :)


3 kommentarer:

  1. HAHA! Det kanske är så att du heter Linus. Fast bara i smyg, du vet.

    SvaraRadera
  2. Ni va kanon!! Såååå glad att ni ville ställa upp :) Kramisar till er båda...Linus kanske läser bloggen?!?! *Fast haha...du kanske lyssnar till namnet efter ikväll ;)

    SvaraRadera