måndag 14 mars 2011

Läslus(t)?

Jag önskar att jag hade all tid i världen. För då skulle jag kunna läsa alla böcker som jag inte kommer hinna läsa. Nu har jag en hög med böcker igen som jag i alla fall hoppas kunna läsa inom en snar framtid.


Den viktigaste är "Der Vorleser" som jag läser på tyska. Den skulle jag helst ha läst ut igår. Har halva kvar. Borde även snabba på med "The boy of my dreams" som jag sedan ska hålla ett tal om i Engelska C. Det blir nog lätt eftersom den är otroligt klyschig och tonårsaktig. De två sagoböckerna av H.C. Andersen har jag lånat för att få inspiration till mitt egna sagoskrivande som ligger lite på is just nu. Men jag ska ta tag i det så fort jag har möjlighet och inspiration. "Epepe" längst ner lånade jag av min mor bara för att ha något att läsa när jag var hemma. Men jag kan inte släppa den, frågan är bara när jag ska hinna läsa eftersom jag måste prioritera "skol"böckerna. 


Hoppas även på att någon gång kunna läsa 6-10 böckerna i serien "Häxmästaren" av en av mina favoritförfattare Margit Sandemo som jag köpte på tradera före jul. Och ja, just det... "I sällskap med språket" som jag fann för en tia på fyndlagret i Sundsvall står ju där fint i hyllan också och väntar på att läsas... Men annars får man väl ta det när man blivit pensionär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar