måndag 28 mars 2011

Livet går vidare och framtiden ser ljus ut

  • Söka till universitetet - Check!
Ja, nu är det alltså gjort. Jag har sökt till universitetet för första gången i mitt liv och det tycker jag borde ge mig några extra vuxenpoäng. Visserligen kan jag fortfarande ändra min sökning (fram till 15/4), men det var ändock ett högtidligt tillfälle när jag klickade på "skicka anmälan"-knappen. För de som är intresserade av vart jag kommer befinna mig i framtiden kan jag meddela att min sökning såg ut så här (i prioriterad ordning):
  1. Språkvetarprogrammet, 180hp, Uppsala
  2. Professionellt skrivande, 30hp, Örebro
  3. Barn- och ungdomslitteratur, 7.5hp, Örebro
  4. Litteraturvetenskap A, 30hp, Örebro
  5. Engelska A, 30hp, Örebro
Som ni ser kommer jag flytta söderut, så till alla er som hade hoppats att jag skulle stanna i nordligare trakter: Jag är ledsen, men det ÄR faktiskt varmare i södra Sverige, och ni som känner mig vet att jag inte är något stort fan av kyla. 

Jag hoppas att jag tar mig in på språkvetarprogrammet, men som det såg ut i antagningsstatistiken förra året så är det på gränsen. Inte hade jag någon aning om att det var ett så populärt program. Men annars blir det Örebro och det skulle inte heller vara helt fel, för där finns ju min syster och staden är ju väldigt fin. 

Jag är ganska säker på att jag tar mig in på "Professionellt skrivande", men jag kastade in några fler kurser i ansökan ifall den inte skulle bli av eller om jag av någon anledning inte skulle bli antagen. Hur det än blir så kommer det att bli bra, det är jag övertygad om. Man får helt enkelt chansa och se vart livet tar en!

2 kommentarer:

  1. Men om du bara flyttar neröver för värmens skull så kommer du bli besviken, dom har ju haft riktiga vintar flera år.
    Kram o lycka till

    SvaraRadera
  2. Åh finaste syster!
    Jag hoppas självklart att du kommer in på ditt program (och flyttar mycket närmre mig) men det känns bra att du har en väl fungerande plan B också ;)
    (Ps. till förra kommentaren, mina två första vintrar i örebro var det knappt någon snö alls, och nu när det väl har varit två riktigt vita vintrar så är trots det all snö borta nu (i mars!!) och vårblommorna är i full gång! <3)

    Älskar dig systeryster!

    SvaraRadera