måndag 4 april 2011

Du är snygg!

Inte för att skryta liksom, men idag har jag känt mig SNYGG! Ja, det tycker jag att man får göra ibland.

För det är nämligen inte underligt att självmord är den vanligaste dödsorsaken i åldersgruppen 15-44 år (källa) när vi har de skönhetsideal och "du ska inte tro att du är nånting"-lagar som vi har i Sverige.

Alla är vackra och om människor intalade sig det lite oftare så tror jag att världen skulle vara en smula bättre. För rätta mig om jag har fel, men om man känner sig snygg, så får man bättre självförtroende, är gladare och sprider mer glädje runt omkring sig. Så fungerar i alla fall jag.

De dagar jag presterar som bäst är de dagar jag kände mig som snyggast när jag lämnade lägenheten på morgonen. Egentligen är de dagarna inte så mycket mer annorlunda än de andra, annat än att jag på morgonen har intalat mig att jag är vacker och på riktigt känt mig vacker, trots fel och brister.

Lite skillnad i tänkandet kan göra så stor skillnad, det kan göra hela ens dag. Så nu tycker jag att vi slänger Jante-lagen i väggen och börjar tro att vi är nånting!

Avslutar detta inlägg med några ego-bilder jag tog idag för att jag kände mig så snygg!


P. S. Äntligen har mitt hår börjar locka sig på riktigt! Allt jag behöver göra är att låta det självtorka (utan att kamma det först) och sedan puffa till det med diverse hårprodukter. I love it!

3 kommentarer:

  1. Ja du har så rätt, du är råsnygg elin!!!

    SvaraRadera
  2. håller med johanna, i agree with you! :D hihihi

    SvaraRadera
  3. Du är alltid snygg finaste!

    Har du inte kommit på än att självtork är regel nr ett för självfall? Själv behöver jag inte ens produkter för att få mina virvlar ;) hehe.
    <3

    SvaraRadera