tisdag 12 april 2011

Kläder och sånt

Det är alltid lika skönt att kliva upp halv åtta fastän man inte har någon bestämd tid att passa förrän på eftermiddagen. Man kan liksom börja dagen i sin egna, stilla takt utan att känna någon stress alls. Därför passar det bra med en liten uppdatering om min helg, eftersom jag ändå inte har så mycket annat för mig just nu. 

Jag tror att jag spenderade mer tid med Johanna i helgen än vad jag någonsin har gjort sammanlagt! Haha, nej, det är inte sant, men vi umgicks i alla fall otroligt mycket. Anledningen var till största del att jag hjälpte henne med hennes projektarbete som handlar om klädkonsumtion och hållbar utveckling. Så hela lördagen (ca 9-17) rensade vi ur våra garderober. 

Det som var fint, men som vi inte använder, fotade vi och ska lägga upp på tradera för försäljning. Jag har inte lagt upp mina plagg än, men Johanna har minsann tjuvstartat, så kolla gärna in hennes annonser här

Det som var slitet slängde vi i soptunnan och allt annat som var helt men som vi tänkte att det blir svårt att sälja (plus att man inte orkar lägga ut ALLT på tradera), körde vi till pingstkyrkans secondhand och lämnade. Som tack fick vi en söt liten fikabiljett, på deras lilla café, som ska användas vid något tillfälle framöver. 

Under söndagen träffades vi igen för att sy om kläder, som också är en del i hennes projektarbete, att göra något nytt av något gammalt. Johanna fixade upp två fina klänningar och jag sydde om en skjorta som hade lite väl överdådiga prinsesspuffar på ärmarna. Men nu är den fin och jag kommer garanterat använda den när sommaren kommer!

Vi hade väldigt roligt när vi fotade också och jag hoppas Johanna inte misstycker för att jag lägger upp dessa bilder, men de är bara för fräscha! 





Jag vill också passa på att tacka min vän Johanna för att hon inspirerar mig och får mig att vilja experimentera med kläder och att pyssla igen! På högstadiet var jag en riktig fena på allt det där, men det har som fått ligga lite på is för att ge plats åt annat. Men jag hoppas att det blir mycket pyssel i Uppsala hemma hos mig och Johanna. Ja, vi ska försöka hitta en lägenhet tillsammans och jag måste ärligt säga att jag ser fram emot det! 

2 kommentarer:

  1. Haha, vilka fina bilder!

    TACK för all hjälp under helgen! Allt blir liksom så kul och bra och fint när man är två, och jag hade definitivt inte kommit lika långt på egen hand :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir också inspirerad, och blir inspirerad att handla på second hand när jag läste om dina fynd ;)

    SvaraRadera