onsdag 13 juli 2011

Det känns helt okej

Back in town (village?) efter en hel vecka på Lappis! 

Trots förkylningar och fuktiga nätter, eftersom vi bodde i en källare där ingenting var torrt, så har den inte varit något annat än underbar! Att vara ledare på Barnens Lappis är något fantastiskt som jag starkt rekommenderar. Att få ge av sina gåvor till att undervisa och leda barnen i den kristna tron, det är något utöver det vanliga, och de är så söta tillbaka att man skulle vilja ta hem vartenda ett av dem! 

Gemenskapen i Barnlappisgänget var på topp både under arbetstimmarna och den fria tiden och det skulle inte ha blivit samma sak utan dem. Jag är så glad att så många av dem kommer att vara med nästa år också, för efter en veckas slit tillsammans har vi blivit tajtare än någonsin. Fantastiska människor de där! Jag är så glad att jag valde att vara med när jag blev tillfrågad, det är nog bland det bästa beslut jag tagit.
 
Men nu är jag hemma igen efter den mest intensiva veckan på året och tillbaka i jobbarkläderna. Men nu lite uppdateringar: 

  • Idag skickade jag in kontraktet för min bok som ska tryckas i sommar.
  • Boken kommer säljas både på flera ställen på internet samt på Folkets Hus i Sorsele. 
  • På fredag ska jag uppträda med min gitarr på hembygdsscenen i Sorsele under Holmen Gungar.
  • Jag och Johanna har fått världens finaste lägenhet med vita väggar och trägolv i Jönköping! MYYS!
  • Jag har fyllt 19 och tackar för alla fina grattishälsningar.
Blev firad en gång på lappis och en gång hemma, så här kommer lite pics. :)

Blev kidnappad och skämde ut mig som en tok.

Just det, som en tok...

Men sedan blev det fest i Ciccis husvagn och jag fick tårta och present :)

Så här glad blev jag!

Hemma fick jag nyplockade ängsblommor...

... en supergod citron- och marängpaj istället för tårta...


... och jag blåste ut ALLA ljusen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar