lördag 6 augusti 2011

En härlig semester och en ljuv framtid

Chillar i Örebro tillsammans med familjen. Just nu dekorerar syster och bror cupcakes och senare ska syster dekorera lådor med mig med hjälp av decoupage-metoden. Har alltid velat testat det, för det ser så enkelt och roligt ut, och nu ska det äntligen bli av. Spännande!

Vi har haft en riktigt rolig vecka och hunnit med både det ena och det andra. Bland annat ett besök på Boda Borg i Karlskoga, vilket var hur sjukt roligt som helst! Men idag har vi alla träningsvärk i både armar och ben efter både klättring, krypning och hängning i både det ena och det andra.

Jag har fyndat en hel massa nytt till min garderob, så nu ser jag fram emot att få komma hem och rensa ut gamla trasor som jag envist burit runt på alldeles för länge. Det är spännande att se hur ens klädstil förändras från år till år och jag börjar äntligen känna att jag har hittat min stil, vad som är jag.

Längtar till flytten gör jag också, men jag har ändå en liten klump i magen som hela tiden påminner mig om att det knappt är två veckor kvar innan flyttlasset drar iväg och jag har fortfarande jättemycket att göra hemma. Lådor som ska rensas, porslin som ska väljas ut, lådor som ska packas, beslut som ska tas, bord och stolar som ska målas och en hel massa mental förberedelse som ska göras innan jag är redo för Jönköping. Jag önskar att den tiden bara var förbi, att jag redan var på plats och visste hur min närmsta framtid kommer att se ut. Men det gör jag inte. Än. Men snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar