söndag 6 november 2011

Det går alltid bra om man inleder med: "Jag är så dålig på såna här tänkar-spel"

Igår kom min fantastiska syster hit till Jönköping och hälsade på. Bara över dagen. Jag har fortfarande inte riktigt smält att vi numera kan träffas nästan när som helst, eftersom det nu bara är runt 20 mil emellan oss. 20 mil låter kanske inte så lite men med norrlandsmått mätt så är det som en promenad runt hörnet.

Hon körde hit med sin fina röda bil från Örebro och vi spenderade dagen med att prata, äta lunch på stan, prata, gå omkring på stan, prata, dricka kaffe med Daniel, prata, äta middag med Daniel och prata lite till innan hon åkte hem omkring nio på kvällen. Det var fantastiskt roligt att se henne igen, som alltid, och vi hade mycket att prata om. Bättre lördag kunde det inte ha blivit.

Eller jo, det blev det... för när Lina åkte hem skjutsade hon mig till några av Daniels kompisar där han var och så spelade vi Settlers of Catan till fram emot två på natten. Det var grymt roligt och jag vann överlägset två gånger, hehe. Tack Simon, Matilda och alla ni andra som lärt mig allt ni kan i det spelet. Måhända att jag bara spelat det typ 2-3 gånger innan, men det var tydligen allt som behövdes för två raka segrar.


Ikväll ska jag umgås med mina brudar Johanna och Frida och bara mysa och prata minnen! Bra slut på ett bra lov. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar