fredag 18 november 2011

Ett land långt bortom bergen

Idag stod mycket dans på schemat på den sedvanliga alternafredagen.

Jag började lära ut en dans som jag koreograferat till denna låt och vi hann med en vers och refräng. Tjejerna är grymt lättlärda och talangfulla tycker jag, så en stor fet guldstjärna till dem. Sedan övade vi en annan dans som vi ska visa upp ikväll när vi ska iväg till Bottnaryd och hålla i en ungdomssamling där. Vi ska även visa ett tänkvärt taldrama och ett grymt kul clowndrama. En salig, härlig blandning á la Alternastyle.

Men det var inte allt vi hann med under dagen. Vi fick också lära oss mer om missionshistorian i Etiopien som vi ska resa till nästa vår. Visste ni att det var missionärer från Jönköpingstrakten som först planterade pingstförsamlingar i det landet? Läs lite mer om det här om du har lust.

Det känns otroligt spännande att åka iväg till Etiopien, ett land långt bortom bergen, och få träffa människor från en kultur helt olik vår egen. Jag tror knappt att jag kan föreställa mig hur det kommer att vara, men det är lite det som är charmen med det hela. Det kommer bli en utmaning för oss alla och jag ser fram emot att berätta om min resa när jag kommer hem. Men än är det några månader kvar. Resan är inte bokad än, vaccinationerna är inte tagna och vi har ännu inte lärt oss allt som vi kommer ha med i vår "toolbox" (dvs, de kreativa delarna vi ska visa upp). Men tiden går fort och snart står vi där på flygplatsen och säger hejdå till Sverige som får klara sig utan oss i sex hela veckor medan vi är långt långt borta och njuter av vårt livs äventyr.

Två soliga brudar ska till soliga Afrika. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar