torsdag 3 november 2011

För skrivandets skull

Just nu vill jag bara skriva. Inte för att jag har något speciellt att säga, utan bara för skrivandets skull. Och jag menar inte att jag bara har lust att skriva just nu, för det gör jag ju redan. Nej, jag menar att jag vill skriva mycket och länge, hela tiden. När jag sitter i bibelskolan händer det ofta att det börjar klia i fingrarna och så fort jag läser något så önskar jag att jag fick skriva istället för att bara läsa.

Jag har dessutom börjat prenumerera på en tidning som heter "Skriva". Den har precis lanserats och riktar sig till den som går i författardrömmar eller bara är intresserad av skrivandets konst. Den innehåller bra tips och reportage med andra författare som berättar om hur de har gjort för att lyckats och vad de känner för skrivandet. En väldigt intressant tidning som jag verkligen kan rekommendera till den som går och bär på en roman.

Vad gäller mitt eget lilla bokprojekt så har min distributionstid på Recito förlag precis gått ut och jag har köpt hem de exemplar som blev över. Men om du eller någon du känner är intresserad av att köpa en så är det inte försent. Kontakta mig på elinwesterberg@live.se så fixar vi det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar