lördag 12 februari 2011

Alla dagar är bra dagar!

Det finns vissa dagar när det känns som att allting bara tynger ner en. Då spelar det ingen roll vad man gör, livet känns ändå jobbigt och meningslöst. Men är inte även dessa dagar bra dagar? Jag menar, hur ska man annars kunna uppskatta de där dagarna när allting bara flyter på och man verkar lyckas med allt man företar sig? Jag skulle alltså vilja påstå att alla daga är bra dagar, även när det inte känns så.

Den senaste veckan har varit väldigt upp och ner för mig. Den började med att jag kände mig deppad och opepp på ALLT! Ingenting var roligt och jag trodde nästan att jag hade hela världens tyngd på mina axlar. Jag var inte riktigt mig själv och det fick gå ut över personer jag tycker om.

Men som genom ett trollslag förändrades allt det och de senaste dagarna har jag bara känt glädje i hjärtat! Glädje glädje över de människor som omger mig, glädje över en ljus framtid och glädje för över att vara just Elin Westerberg. Det är förunderligt hur livet kan gå från att kännas mörkt och dimmigt, till att vara ljust och hoppfullt, till synes helt utan anledning. Vad är det som styr glädjecentrat liksom? Ibland undrar man om det är hjärnan som spelar en spratt, eller om det helt enkelt är Gud som ingriper när man är som längst nere på botten. Både och kanske.

Hur som helst har denna nyfunna inspiration lett till att jag igår skrev om ett slut på en av sagorna till min sagobok och jag hade ett flyt som sällan uppkommer. Det var som att jag inte ens behövde tänka, jag bara skrev! När jag var nöjd kollade jag på klockan och upptäckte till min förvåning att det hade gått 45 minuter! Det kändes som tio.

Idag fortsatte min inspiration och efter en halvtimmes spinningpass så ägnade jag en timme åt att koreografera ett riktigt bra stycke till dansen som jag ska lära ut på min dansworkshop på Någonting Större i Vännäs under påskhelgen. Jag känner mig verkligen taggad på att hålla en egen workshop och jag hoppas att det kommer många som vill gå på den! Vilken utmaning det kommer bli - and I love it!

Det är väl tur att det finns dagar som man får ha flyt också, men man hade inte kunnat uppskatta dem utan de där trista, grå. Så vi välkomnar dem också - bara de inte dyker upp allt för ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar