måndag 7 februari 2011

Baby Hurricane

Dagen inleddes med kanelbullebak med fröken Magnusson på kursen "modern mat" som vi läser. Eller, läser och läser, det är inte så mycket läsande, mest görande. Hur som helst blev de supergoda, men tack vare föregående inlägg så bjöd jag bort alla mina utom fyra ;) Så nu har jag gjort dagens goda gärning och sett till att mina klasskompisar blev en smula gladare!

Efter ett långt hål tack vare frånvaron av lärare hade jag en tyskalektion som slutade med att jag somnade när vi skulle läsa Der Vorleser. Boken var alltså inte mer intressant än så. Min trötthet och oengagemang kan dock ha berott på att jag kom hem från Sundsvall vid midnatt igår efter en trevlig helg hemma hos Johannes och Josef. Så jag var med andra ord rätt så trött i allmänhet.

En negativ sak är däremot att studentbalen mest troligt kommer att äga rum den 1:a juni, samma datum som det var tänkt att jag skulle befinna mig i Hamburg i och med skolresan med tyskaklasserna. Så nu får vi se om jag och William måste prioritera bort resan eller balen... Känns mycket drygt det faktiskt. Egentligen är jag inte så taggad på att åka, men det hade ju varit roligt! Men vi får låta tiden avgöra, det blir som det blir.

Jag bjuder på en låt som jag föll för förra veckan. Videon är rätt så fin också, Roger Pontare är med.

1 kommentar: