fredag 30 december 2011

Det är nästan skrattretande

Det kanske börjar vara dags att berätta att jag har funnit ut att jag kanske har en allergi. Jag som alltid trott mig vara en av de lyckligt lottade som inte är allergisk mot någon mat, har nu alltså börjat få röda, kliande utslag/exem på hals, underarmar och i ansiktet varje gång jag äter något med tomat, citrus och jordgubbar. Fram till ikväll trodde jag även att det var allt det var. Nog kan man väl överleva utan dessa ingredienser.

Men som om det skulle vara nog så misstänker jag nu att även det godaste en tjej kan äta tillhör kategorin av mina allergier... nämligen CHOKLAD!! Vad är detta?! Jag kan ju inte vara ALLERGISK MOT CHOKLAD!! Hur ska jag nu överleva?! Det var som ett slag i ansiktet när jag insåg att anledningen till att min högra underarm har kliat hela kvällen kan ha varit för att jag fick en gratis kexchoklad på Unite som jag såklart åt utav. Och choklad som är i princip det enda godis jag brukar äta... men det kanske är bra... jag kanske behöver detta, choklad har jag ju ändå alltid ätit mer av än jag behöver.

Det roliga i historien är att jag bad Gud om hjälp att leva ett nyttigare liv - är det så här han hjälper mig? Han har humor den där killen! Så jag går mot 2012 och ett sundare liv utan tomat, citrusfrukter, jordgubbar och choklad!

P.s. ska till läkaren den 9:e för att utreda detta så texten kan tas med en nypa salt... men det är ändå synd om mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar