måndag 15 november 2010

Börjar bli van

Idag har varit en sån där dag när man bara har pluggat och pluggat, men trots att man gör hur mycket som helst så känns det inte som att man kommer någonstans och att man är tusen mil efter ändå. Är i alla fall glad att svenska C-opponeringen gick super och att det ämnet har coolat ner sig nu för en stund. Desto värre känns det med svenska C, historian, matten och biologin som alla förväntar sig stora prestationer från min lilla hjärna. Men jag överlever tack vare mina underbara klasskompisar och tack vare att det snart är jul igen.

Men eftersom jag är en pluggis så har jag börjat med historiauppsatsen som ska in nästa vecka så det känns skönt. Jag gissar att inte så många NV3:are har börjat med den än så för att jag är så snäll ska jag länka till några sidor om medeltiden som jag tycker är toppen!

Boken "Historiens spegel" fungerar också bra, men den är lite svårare att förstå och inte lika tydlig då den väver in en del andra epoker. Ett tips för dig som inte har börjar skriva än är: SKJUT INTE UPP DET MER! Börja i alla fall, då blir det lättare att fortsätta. Som Ronny sa: "En kvart om dagen och den är klar i tid". Jag skulle vilja säga åtminstone en halvtimme om dagen för nu är det bara en vecka kvar och den ska vara sjukt omfattande!

Men nu ska jag slita mig härifrån och gå och lägga mig istället. Det är ju trots allt en ny dag imorgon också. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar