tisdag 2 november 2010

Mardrömsupplevelse

Idag var jag hos tandläkaren. Jag brukar inte ha något emot att någon undersöker mina tänder, men den här gången var det hemskt. Det var första gången under alla mina tandläkarbesök (tro mig, jag har haft många) som jag faktiskt var nära på att börja gråta! Jag hann till och med tänka "Jag ska aldrig mer gå till tandläkaren".

Jag brukar egentligen ha en manlig tandläkare som är mild och försiktig, men den här gången var det en ny, en kvinnlig. Och hon var inte mild och försiktig, hon rent utav misshandlade mig! Både psykiskt och fysiskt. För det första babblade hon hela tiden om att jag borde använda tandtråd för att det och det och jag kommer få hål och blablabla så att jag fick dåligt samvete för att jag inte sköter mina tänder "på rätt sätt". Sedan påstod hon att jag hade tandsten, men vaddå STEN?! Hur såg hon det egentligen?

I alla fall skulle hon ju då ta bort all den där stenen för "om jag inte gör det nu så blir det värre att ta bort det sen". Ja det kan jag väl hålla med om, men måste hon vara så HÅRDHÄNT!? Jag kan säga er att jag har aldrig i mitt liv haft så ont i min mun som jag hade under de 15 minuterna! Det blödde mellan ALLA tänderna i underkäken och jag hade blod runt hela munnen! Fattar inte hur såna får vara tandläkare, om jag hade varit ett barn hade jag blivit skrämd för livet och aldrig vågat mig dit igen.

  

Har du varit med om en liknande mardrömsupplevelse?

1 kommentar:

  1. Uh, Ogillar händelsen! :(

    Kör hårt imorgon ;) Fast inte för hårt, bara lagom hårt :P kram syrran

    SvaraRadera