onsdag 19 januari 2011

Framtiden är ett besynnerligt fenomen

Igår gjorde jag den tråkiga upptäckten att utbildningen till språkkonsult i Örebro har blivit inställd hösten 2011.. Där sprack den idén. Nu måste jag hitta något annat att sysselsätta mig med ett år innan jag kan söka programmet i Umeå 2012 (ja, de tar bara in vartannat år, vilket suger). Det lutar just nu mot att läsa svenska- och engelskakurser, kanske i Umeå. Eller någon annan stans. 

Men om det är någon som har ett förslag på något annat så är det bara att höra av sig. ;) Jag är öppen för förslag. Det känns som sagt lite tråkigt att flytta från Lycksele, men jag tror ändå inte att jag skulle vilja stanna ytterligare ett år när de flesta av vännerna också drar iväg. Men hur som helst: Framtiden ser ljus ut! 

2 kommentarer:

  1. Jag tror nog att du ska gå apotekare med en viss johanna...

    SvaraRadera
  2. Om du flyttar till Umeå så har jag kanske en lösning på boende under hösten om du vill bo hyffsat nära universitetet. Kan inte lova något än men om utifall

    SvaraRadera