tisdag 3 maj 2011

En stad i mörker

Lycksele var ovanligt mörkt ikväll när jag skulle gå hem från Frida. Inga gatlyktor överhuvudtaget var tända och min första tanke var: "Fy, vad irriterande! Ska man behöva gå här i mörkret på detta vis?!"

Men sen kom jag att tänka på hur miljövänligt det var! Tänk så mycket energi staden sparade på att inte ha igång gatlyktorna när det ändå inte var så många ute! Helt plötsligt var jag inte så irriterad längre, jag kunde ju trots allt se allt jag behövde se, det vill säga vägen framför mina fötter.

Bra Lycksele! Lite mer miljötänkande gillar vi. 

(sen behöver man ju inte gå in på det faktum att det säkert var ett tekniskt fel och inte ett planerat drag. Det var ju ändå bra för miljön liksom, vad som än var orsaken.)


1 kommentar:

  1. Haha, jag tänkte precis samma tanke då jag åkte hem igår!

    SvaraRadera