lördag 7 maj 2011

Magiska filmer

Känner att jag inte bloggat så mycket i veckan. Men jag har helt enkelt inte haft någon lust till det och dessutom har jag haft massa annat på schemat. Typ som att städa lägenheten, tvätta, läsa historia, skriva religionsfördjupning och tittat på Harry Potter och hans vänner. Jag har kommit in i en HP-fas igen och därför har jag denna vecka sett: 

  • Hela fjärde filmen + allt extramaterial
  • Hela femte filmen + allt extramaterial
  • Nästan hela sjätte filmen + nästan allt extramaterial
  • Hela sjunde filmen (del 1) + lite special features (som fanns på hyr-DVD:n (ja, jag hyr filmer istället för att ladda ner och ja, nu gjorde jag en parantes i parantesen.)) 
Jag får såna moments ibland då jag bara måste se alla Harry Potter-filmer. Det ligger liksom något magiskt över dem (hehe) och jag kan se dem om och om igen. Men det måste ha gått några månader (eller år) mellan varje period, annars blir jag såklart less. 

Nu längtar jag ännu mer till premiären av SISTA filmen! Den har premiär den 15 juli och då lär jag sitta bänkad framför bio-duken. Sen är jag också väldigt sugen på att åka till Harry Potter Themepark i Orlando någon gång i mitt liv. Det vore verkligen en upplevelse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar